انا واحدة تانية كل ( ويل)

تمسحها وبقسوة الظروف

ترجع تقوم يسندها خوف

والدمعة شمعة و تنطفى والدنيا ليل ...

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

أنا قلب واحد .. خاف كتييير
مخطوف على كفوف المصير ..
الخوف .. قدر ولا أختيار
مبقاش مهم !!
و معدش عندي كلام كتير !!!

ــــــــــــ

القلم برضه بيتلامض !!
سماح يا استاذه !!

هاني رمضان

ــــــــ

ســمـــر احمد يقول...

الخوف ده وحش وليه نياب
بيمد جدره ف الغياب ..
و يونسه صوت النحيب ..
ويقوته .. مد العذاب ...

الخوف ده سجن بباب كبير
ومش هعافر و لا اطير
بارادتى ساكن الانسحاب ..
عايش بقلب نداه كسير ..

الشاعر الرائع هانى رمضان
لماضة قلمك تسعدنى كثيرا فياريت ما تحرمنيش منها

محمود عبد الله سلامة يقول...

انا حد تايه في الطريق
تايه في حضن الليل بدوخ
أنا حد تاني غير أنا
دا أنا اللي كان طفل وبرئ
شايف في طول الليل شروخ
طايحة بتقتل في المنى
ولا عدت عارف شكلي إيه
ولا مين بيمشي ف سكتي
ولا حتى عارف سني كام
دا انا كل بصة في المراية تهزني
لما التقيت الوش عجز والعيون تحتيها إسود
وانحنى الظهر اللي شايل أد دنيتنا الهموم
بهرب في عتمة ومستحيل
وانده لنورك يا قمر
والدنيا ليل

ــــــــــــــــــ
عودة لمنمنماتك الرائعة
وكلما عدت سبقني الشاعر الأستاذ هاني رمضان بجميل كلماته
كل الحب والود والشوق للقياكم أيها الأحبة يا رفاق القلم
تحيتي لك يا سمر يا شاعرة يا رقيقة
وتحيتي لك يا أستاذ هاني
محمود
ـــــ

ســمـــر احمد يقول...

انا اللى طفل و كان برئ
بينادى ع الفرح الغريق
وحده لكين مسكون حنين
ولا لاقى غير الخوف صديق

******
الشاعر المبدع محمود عبد الله سلامة
الله بجد على التواصل الرائع ..
حقيق مدونتى بتشرف بتواجدك و بكلماتك .
زى ما بتشرف بتواجد الاستاذ هانى رمضان و يارب ديما تكون مكان لالتقاء رفاق القلم و الكلمة الجميلة
مودتى و ارق امنياتى