يارب



ف قلب قلبى تتفرد سكة
و القى الخطاوى مسلوبة الادراك
يا من ترانا
ولا .... ( الا ب صدق الدمع ) نراك ..
ساجد حرفى ..
و خوفى
و الملاك
( صغير حضنها لكن يساع خوفى )
و تعب السنين .. انين اخرس
و يسندنى الدعا
واقوم
و ارفع عيون ..خجلانة من ضعفى ..
وتطبطب اياتك لو رددها اللسان
و القلب
و الرعشة
ووحدة
ف ليل ما لهش امان ..
يا منااااااااااان
يا صاحب الاكوان
ويقول الناس صحيح ( لمضة)
لكن قدام عملى و رحمتك
ساكتة !!
ولا يطاوعنى غير الدمع
اتوضى ...

هناك تعليقان (2):

ســـــــهــــــــــر يقول...

و لما الحزن يخطفنى
و دايما هو خاطفنى
اردد من دعاء يونس
و اتونس
بكلماته
و اتامل
( انى كنت من الظالمين )
يوسوس ليا مش ظالم
و اللوامه تفضحنى
انا الظالم
و انا العالم .. باسرارى
و اردد ف المدى و الكون يرددها صدا للصوت ... يا رب ... و طالعه من قلبى
تسامحنى
تصالحنى على نفسى
على الدنيا
و انا الطماع
و مش عاوز اكون محروم من الآخر
ف م الآخر
انا المفتون
بتفتنى
و استغفر

ســمـــر احمد يقول...

و اقرب .. تبتعد هى
و اميل فتميل و تتكبر ..
و ادوب ف هواها تتنكر ..
و مين يقدر؟ يغض الطرف عن حسنها الفتان ؟ انا انسان ومش بقدر ..
و امد الدمع سبيل وطريق
الاقى الخطوة تتعتر ..
وانت العالم الرحمن ومين اكبر؟