انا حرة !!




وانا حرة ما اصدقش الحلم المكسور
لو اتعكز على اخر سور
بنيته عشان احمى دموعى
تموت م البرد ...
وانا حرة ما اكونش اللى تكونه ...
و اللى تعوزه
و اللى هاترضاه ..
فاكر
اول مرة اقولك لأة
و الظاهر
كان لازم اقول
واعصر جوايا الدايب حنيه
واجبره ع الصمت
وانا مالى اذا كنت اتجننت
و رضيت بالكبت
و رضيت انك تبقى لوحدك ..

هناك 6 تعليقات:

Miss. Sosa يقول...

كلماتك بسيطة لكن عميقة

غير معرف يقول...

جميل ان يعتصرنا الألم فلا ننهار ولا نركن لضياع لا مبرر له
جميل ان نعافر ونحارب الكبت والصمت والبعد
مررت هنا فوجدتك تحاولين الوقوف من جديد .. والرجوع من جديد
شاعرة انتى ...
لكنها لا تعترف بذلك
كونى بخير وسعادة

ســمـــر احمد يقول...

اسعدنى مرورك جدا ميس سوسا ..
مدونتك عسولة

ســمـــر احمد يقول...

شرف لا ادعيه وامنيه اعترف انها تروادنى ان اكون شاعرة
شكرا على الكلمات الرقيقة
ارق امنياتى

غير معرف يقول...

سمر نص جيد ولكن إعذرينى إختى
فهناك خلال على مستوى التوازى
فأنتى قلتٍ ((أنا حرة مصدقش )) ..
والجملة الموازية (( الحلم المكسور ))
إذا هنا خلال ما فالطبيعى جداً ألا أصدق الحلم المكسور أو المعيوب
إذا ماذا أضافت الجملة الشعرية على صعيد الفكرة ؟
أو على صعيد الشعر ؟
هى جملة عادية جداً على الرغم من كونها فى مقدمة النص.
شكراً لكٍ

ســمـــر احمد يقول...

اخى الكريم .. الراهب
بداية ارحب بزيارتك الاولى لمدونتى
و اشكرك على تعليقك و ملاحظتك بالتاكيد فى محلها ..
احترامى و تقديرى لك